Nya buzzwords, ny politik, ny design

Intensifier är inne i en ombyggnadsfas, ursäkta röran! Men det har inte bara att göra med worpressteman, utan snarare beror det på en känsla jag har att "nätpolitiken" är inne i en slags ombyggnadsfas som helhet. Som copyriot påpekar har denna politik ett guldfiskminne (som ev. kompenseras med arkiv), något som inte med nödvändighet är dåligt. Det medför nämligen att det skapas en politik som kan vara in tune med samtiden, istället för att gräva ned sig i ideologiska sanningar (om marknaden, klasserna, samhället). För sista gången på länge ska jag citera Deleuze & Guattari (måste starta upp läsecirkeln igen och börja bygga nytt):

Don't have just ideas, just have an idea (Godard). Have short-term ideas. Make maps, not photos or drawings. Be the Pink Panther and your loves will be like the wasp and the orchid, the cat and the baboon.

Guldfiskminnet är produktivt. Har man ett system av idéer, så har man inte så mycket mer än bara idéer när dessa blir outdated. Ungefär som skivbolagens försäljningsmodeller. Har man däremot en idé, och gör något med den, så ser man om det funkar eller inte.

På senare tid verkar det som att det har skett ett brott. Idéer har germinerat, och kanske fått de gamla att krackelera. Här kommer Intensifiers lilla lista över buzzwords;

* Hur blir man filosof: Enkelt svar... man läser tillsammans under trevliga former. Analogt fikabröd rekommenderas och postseminarium är viktigt. Det är där någonstans i dimman man blir vis!